Tervetuloa Päijänteelle

Keskisen Suomen tunnetuin suurjärvi Päijänne tarjoaa lähivesistöineen ainutlaatuisia virkistysmahdollisuuksia. Lähes 200 kilometriä vettä Lahdesta Jyväskylään, Heinolasta Jämsään, suuria selkiä, kapeita salmia, kanavia, vehreitä rantoja, kallioisia luotoja, toinen toistaan kauniimpia poukamia ja eri tavoin varusteltuja kohteita pitkin matkaa.

Päijänteen virkistysalueyhdistys ylläpitää kaikille avoimia, ympäri vuoden käytettävissä olevia virkistysalueita koko Päijänteen alueella. Yhdistyksen kohteet eivät ole tarkoitettu kaupallisten matkailutoimijoiden käyttöön. Näiltä sivuilta löydät tiedot yhdistyksen alueista viitteellisine varustuskuvauksineen ja lähestymiskarttoineen.

Yhdistyksen kohteissa kerätään 5 € puunhuoltomaksua nuotiopaikan käytöstä.

Saunallisissa kohteissa kerätään saunamaksua 10 €/tunti ja yhteisvuoroilla 5 €/hlö (kohteissa saunavuorojen varaustaulut). Saunat ovat käytössä veneilykauden.

Näillä maksuilla mahdollistetaan puuhuolto kohteissa.

Maksun suoritat helposti MobilePay-numerolla 90270 tai tilille FI03 8000 1779 4186 65 viitteellä 10537 tai laittamalla rahan kohteesta löytyvään lippaaseen käteisenä.

Luonnossaliikkujan paras kiitos on, että paikat jäävät oman käytön jälkeen vähintään yhtä hyvään kuntoon kuin ne olivat tullessa ja seuraavaa tulijaa odottavat valmiit tulipuut.

Sivujemme kartat ovat viitteellisiä. Käyttäkää rantautuessanne aina virallisia merikarttoja.

HUOM! Laiturimme eivät kestä tuulella isojen veneiden kylkikiinnitystä. Pienveneiden kylkikiinnitys on sallittua. Välttäkää aallontekoa!

Kaikissa kohteissamme on omatoiminen  jätehuolto eli viethän pois sen, minkä tuotkin. KIITOS!

Aurinkoisia päiviä Päijänteen vesistöalueilla!

Yhteistyökumppaneitamme

Retkikartta.fi

virkistys.info

Päijänteen kartta

Klikkaamalla karttaa saat siitä isomman!